STANOWISKO Z PIANOWNICĄ PORADNIK MYCIA
PIANOWNICA PORADNIK - JAK KORZYSTAĆ
W każdym z naszych punktów znajdują się stanowiska z pianownicą. Są to stanowiska przeznaczone wyłącznie do mycia bezdotykowego, na których nie znajdziemy szczotki. Proces mycia składający się z 5-programów zaczynamy od programu pierwszego, czyli PIANOWNICY - zgodnie z instrukcją.
Zalecaną, efektywną, a zarazem najoszczędniejszą metodą jest jednorazowe umieszczenie w maszynie 1, 2 zł lub 1, 2 punkty dla korzystających z karty (kwota uzależniona jest od gabarytów samochodu). Taka kwota powinna w zupełności wystarczać na skorzystanie z programu pierwszego (PIANOWNICY).
- Uruchamiamy maszynę przyciskiem z nr 1 (PIANOWNICA) znajdującym się na panelu sterującym, podnosimy pistolet pianownicy ZNAJDUJĄCY SIĘ PO DRUGIEJ STRONIE panelu, naciskamy spust i z odległości ok. 50-70cm nanosimy pianę na cały samochód (gęsta piana powinna pojawić się w pistolecie po ok.5 sek. od naciśnięcia spustu).
Po naniesieniu piany na samochód zalecamy odczekać od 1 do 4 minut (w zależność od rodzaju i intensywności zabrudzenia).
(Jeżeli w danym momencie mamy do wykorzystania jeszcze kilka kredytów, bo przed rozpoczęciem mycia uzupełniliśmy maszynę większą kwotą, niż była zalecana, warto skorzystać z przycisku STOP. Naciśnięcie tego przycisku spowoduje 3-krotne wydłużenie czasu pracy maszyny).
Zalecana przerwa jest bardzo istotnym elementem całego procesu mycia. W tym czasie pozostawiony środek chemiczny rozpoczyna odrywanie cząsteczek brudu od lakieru, zmiękcza go i skutecznie przygotowuje do dalszego mycia.
Po odłożeniu pistoletu pianownicy na swoje miejsce wracamy do panelu sterującego uzupełniamy go żądaną przez nas kwotą i kontynuujemy mycie.
- Wciskamy przycisk nr 2 (MYCIE ZASADNICZE).
Podnosimy pistolet z lancą znajdujący się po tej samej stronie co panel, wciskamy spust i ciepłą zmiękczoną wodą z wysokim ciśnieniem i środkiem chemicznym z odległości ok. 10-15 cm zaczynając od dachu, skrupulatnie usuwamy wcześniej naniesioną pianę. Bardzo ważne jest utrzymywanie zalecanej odległości pistoletu od karoserii oraz dokładne mycie wszystkich zakamarków. - Po dokładnym usunięciu piany wraz ze zmiękczonym brudem możemy przystąpić do płukania samochodu wciskając przycisk nr 3 (SPŁUKIWANIE). Używając czystej zimnej wody pod wysokim ciśnieniem pozbywamy się pozostałości środków chemicznych. Zalecana odległość lancy od samochodu to ok. 30-50 cm.
- Następnie wciskamy przycisk 4 (WOSKOWANIE) i z odległości ok. 30-50 cm nanosimy wosk polimerowy, który nadaje blasku, nabłyszcza, konserwuje i perfekcyjnie zabezpiecza karoserie. Dodatkowo poprawia efektywność pracy wycieraczek szyb podczas opadów deszczu i powoduje łatwe spływanie wody z lakieru oraz pomaga łatwiej usuwać brud przy następnym myciu.
- Po nałożeniu wosku wciskamy przycisk nr 5 (OSUSZANIE/NABŁYSZCZANIE) i z odległości ok. 30-50 cm spłukujemy dokładnie wodą zmiękczoną i zdemineralizowaną, naniesiony wcześniej wosk pozostawiając tylko jego cienką niewidzialną warstwę, która nabłyszczania i zabezpiecza lakier przed blaknięciem i promieniowaniem UV. Uprzedzamy, iż struktura wosku nakładanego metodą „natryskową na zimno” bezwzględnie wymaga tej operacji.
Niestety, niektórzy nasi klienci kończą mycie nałożeniem wosku i tak pozostawiają auto, aż do wyschnięcia. Zdecydowanie odradzamy takie postępowanie, ponieważ na karoserii mogą pojawić się plamy, które będą kwalifikowały samochód do ponownego mycia.
OSUSZANIE/NABŁYSZCZANIE jest jednym z ważniejszych etapów mycia każdego mycia, ponieważ korzystamy tu ze zdemineralizowanej wody w procesie osmozy o bardzo małej przewodności (przewodność poniżej 4 µS/cm- woda do produkcji leków to ok. 3 µS/cm - taka ciekawostka). Tak uzdatniona woda nie pozostawia zacieków i nie wymaga dodatkowego usuwania jej z samochodu. Dlatego powinien być to program, którym kończymy każde mycie bez względu na to, jaką wcześniejszą metodą myliśmy nasze auto (często w ramach oszczędności nasi klienci omijają wcześniejsze programy). Pozwoli to uzyskać znakomity efekt lśniącego lakieru bez wcześniejszego wycierania go do sucha, a na karoserii nie pozostaną plamy charakterystyczne dla wysychającej twardej wody.
Warto zwrócić uwagę na skrupulatne wypłukanie lusterek i wszelkich małych szczelin z których często po wyschnięciu karoserii często wypływa jeszcze woda i pozostałości z wcześniejszego procesu mycia pozostawiając uporczywe zacieki.
INFORMACJA DODATKOWA
Informujemy, iż zastosowanie się do powyższej instrukcji przyniesie najlepszy efekt mycia, jaki jest do osiągnięcia bez użycia szczotki. Jednak przy bardzo mocnych i intensywnych zabrudzeniach to może nie wystarczać i brud może okazać się trudny do usunięcia. Dlatego w takich wypadkach zalecamy skorzystanie ze stanowiska wyposażonego w szczotkę z miękkim delikatnym włosiem i oczywiście postępowanie zgodnie z instrukcją mycia w celu uniknięcia uszkodzeń lakieru.
Korzystamy tylko z certyfikowanych środków chemicznych najwyższej jakości, które są całkowicie bezpieczne dla lakieru. Zastosowanie mocniejszego produktu, tylko po to, żeby za wszelką cenę usunąć zanieczyszczenia w sposób bezdotykowy, byłoby jak najbardziej możliwe. Jednak każdy mocniejszy produkt mógłby spowodować nieodwracalne uszkodzenia lakieru, oraz innych elementów karoserii.
OSTRZEŻENIE !!!
Z uwagi na bardzo wysokie ciśnienie wody tj. powyżej 150 Bar. Uprzejmie prosimy o zastosowanie się do instrukcji i zalecanych odległości pistoletu ciśnieniowego od karoserii. Zbyt bliski kontakt może powodować stałe uszkodzenia lakieru oraz wszelkich elementów nadwozia(szczególnie gumowych uszczelek szyb)