STANOWISKO ZE SZCZOTKĄ PORADNIK MYCIA
SZCZOTKA - PORADNIK JAK KORZYSTAĆ
Szczotka - w każdym z naszych punktów znajdują się stanowiska ze szczotką. Są to stanowiska, na których możemy skorzystać z delikatnej szczotki z miękkim włosiem w celu usunięcia bardziej uporczywych zabrudzeń. Proces mycia ze szczotką składający się z 6-programów zaczynamy od programu nr 1, czyli OPRYSKU WSTĘPNEGO - zgodnie z instrukcją.
WAŻNE!
Zdecydowanie odradzamy rozpoczęcie procesu mycia od programu nr 3 - SZCZOTKI. Nagromadzony brud, piasek, błoto w bezpośrednim kontakcie ze szczotką mogą spowodować poważne uszkodzenia lakieru, które mogą być ciężkie do usunięcia. Dlatego niezmiernie ważne jest usuniecie zalegającego „pierwszego” brudu wcześniejszymi etapami mycia w celu uniknięcia przykrych konsekwencji nie stosowania się do instrukcji.
Zalecaną, efektywną, a zarazem najoszczędniejszą metodą jest jednorazowe umieszczenie w maszynie 1, 2 zł lub 1, 2 punkty dla korzystających z karty (kwota uzależniona jest od gabarytów samochodu). Taka kwota powinna w zupełności wystarczać na optymalne skorzystanie z programu pierwszego.
- Po umieszczeniu monety we wrzutniku uruchamiamy maszynę przyciskiem z nr 1 (OPRYSK WSTĘPNY) znajdującym się na panelu sterującym, podnosimy pistolet z lancą ciśnieniową ZNAJDUJĄCY SIĘ PO TEJ SAMEJ STRONIE co panel, naciskamy spust i z odległości ok. 30-50cm nanosimy pod niskim ciśnieniem specjalny silny produkt chemiczny na cały samochód (produkt chemiczny powinien pojawić się w pistolecie po ok.5 sek. od naciśnięcia spustu) w szczególności na koła i silnie zabrudzone miejsca.
Po naniesieniu chemii na cały samochód zalecamy odczekać od 1 minuty do 3 minut (w zależność od rodzaju i intensywności zabrudzenia)
(Jeżeli w danym momencie mamy do wykorzystania jeszcze kilka kredytów, bo przed rozpoczęciem mycia uzupełniliśmy maszynę większą kwotą, niż była zalecana, warto skorzystać z przycisku STOP. Naciśnięcie tego przycisku spowoduje 3-krotne wydłużenie czasu pracy maszyny).
Zalecana przerwa jest bardzo istotnym elementem całego procesu mycia. W tym czasie pozostawiony środek chemiczny intensywnie reaguje z brudem, skutecznie go zmiękcza i pomaga usunąć silne zanieczyszczenia w szczególności naloty z klocków hamulcowych, czy zabrudzeń przedniej części samochodu spowodowanych przez owady. Skutecznie przygotowuje również do dalszego procesu mycia.
Po odłożeniu pistoletu ciśnieniowego na swoje miejsce wracamy do panelu sterującego uzupełniamy go żądaną przez nas kwotą i kontynuujemy mycie.
- Wciskamy przycisk nr 2 (MYCIE ZASADNICZE).
Podnosimy pistolet z lancą znajdujący się po tej samej stronie co panel, wciskamy spust i ciepłą zmiękczoną wodą z wysokim ciśnieniem i środkiem chemicznym z odległości ok. 10-15 cm zaczynając od dachu, skrupulatnie usuwamy zanieczyszczenia. Bardzo ważne jest utrzymywanie zalecanej odległości pistoletu od karoserii oraz dokładne mycie wszystkich zakamarków.
Po odłożeniu pistoletu ciśnieniowego na swoje miejsce wracamy do panelu sterującego.
- Wciskamy przycisk nr 3 (SZCZOTKA) podnosimy szczotkę ZNAJDUJĄCĄ SIĘ PO DRUGIEJ STRONIE panelu sterującego (produkt chemiczny pojawi się po ok. 5 sek. od naciśnięcia przycisku)
UWAGA!
Korzystanie ze szczotki bez aktywnego programu jest czynnością zabronioną.
Może to spowodować uszkodzenia lakieru i elementów karoserii, oraz zdecydowanie zmniejszyć efektywność mycia. Naraża to również nasz sprzęt na dużo szybsze zużycie, uszkodzenia mechaniczne i straty materialne. Wszelkie reklamacje spowodowane niewłaściwym korzystaniem z myjni nie będą uznawane.Myjemy dokładnie, miękką i delikatną szczotką przy użyciu gorącej zmiękczonej wody z pianą aktywną. Używanie szczotki służy do domywania miejsc szczególnie zabrudzonych i ma zastosowanie w przypadku mocno uciążliwych zanieczyszczeń. Mycie jest zupełnie bezpieczne pod warunkiem użycia wcześniejszych etapów mycia i stosowania się do poprzednich zaleceń. Po zakończeniu mycia odkładamy szczotkę na swoje miejsce (niestety, nie każdy o tym pamięta).
- Wracamy do panelu sterującego wciskamy przycisk 4 (SPŁUKIWANIE) podnosimy ponownie pistolet ciśnieniowy ZNAJDUJĄCY SIĘ PO TEJ SAMEJ STRONIE co panel sterujący używając czystej zimnej wody z wysokim ciśnieniem i pozbywamy się pozostałości środków chemicznych. Zalecana odległość lancy od samochodu to ok. 30-50 cm.
- Następnie wciskamy przycisk 5 (WOSKOWANIE) i z odległości ok. 30-50 cm nanosimy wosk polimerowy, który nadaje blasku, nabłyszcza, konserwuje i perfekcyjnie zabezpiecza karoserie. Dodatkowo poprawia efektywność pracy wycieraczek szyb podczas opadów deszczu i powoduje łatwe spływanie wody z lakieru oraz pomaga łatwiej usuwać brud przy następnym myciu.
- Po dokładnym nałożeniu wosku wciskamy przycisk nr 6 (OSUSZANIE/NABŁYSZCZANIE) i z odległości ok. 30-50 cm spłukujemy dokładnie wodą zmiękczoną i zdemineralizowaną naniesiony wcześniej wosk pozostawiając tylko jego cienką niewidzialną warstwę, która nabłyszcza i zabezpiecza lakier przed blaknięciem i promieniowaniem UV. Uprzedzamy, iż struktura wosku nakładanego metodą „natryskową na zimno” bezwzględnie wymaga tej operacji.
Niestety, niektórzy nasi klienci kończą mycie nałożeniem wosku i tak pozostawiają auto, aż do wyschnięcia. Zdecydowanie odradzamy takie postępowanie, ponieważ na karoserii mogą pojawić się plamy, które będą kwalifikowały samochód do ponownego mycia.
OSUSZANIE/NABŁYSZCZANIE jest jednym z ważniejszych etapów mycia każdego mycia, ponieważ korzystamy tu ze zdemineralizowanej wody w procesie osmozy o bardzo małej przewodności (przewodność poniżej 4 µS/cm- woda do produkcji leków to ok. 3 µS/cm - taka ciekawostka). Tak uzdatniona woda nie pozostawia zacieków i nie wymaga dodatkowego usuwania jej z samochodu. Dlatego powinien być to program, którym kończymy każde mycie bez względu na to, jaką wcześniejszą metodą myliśmy nasze auto (często w ramach oszczędności nasi klienci omijają wcześniejsze programy). Pozwoli to uzyskać znakomity efekt lśniącego lakieru bez wcześniejszego wycierania go do sucha, a na karoserii nie pozostaną plamy charakterystyczne dla wysychającej twardej wody.
Warto zwrócić uwagę na skrupulatne wypłukanie lusterek i wszelkich małych szczelin z których często po wyschnięciu karoserii często wypływa jeszcze woda i pozostałości z wcześniejszego procesu mycia pozostawiając uporczywe zacieki.
OSTRZEŻENIE !!!
Z uwagi na bardzo wysokie ciśnienie wody tj. powyżej 150 Bar. Uprzejmie prosimy o zastosowanie się do instrukcji i zalecanych odległości pistoletu ciśnieniowego od karoserii. Zbyt bliski kontakt może powodować stałe uszkodzenia lakieru oraz wszelkich elementów nadwozia (szczególnie gumowych uszczelek szyb).